štvrtok 24. augusta 2017

Tvarohové uzly s bielym makom







V poslednej dobe doma stále častejšie pečieme chlieb, či iné domáce pečivo.

Jednak to ušetrí peniaze a taktiež viete, že je vaše pečivo bez konzervačných "bonusov", ktoré máte v pečive z obchodu, aby "chrumkalo" aj po týždni.











Nie vždy však mám čas a chuť čakať, kým mi cesto vykysne a nedávno som narazila na tento recept, ktorý je doslova expresný spôsob ako položiť čerstvé domáce pečivo na stôl rýchlejšie, ako keby ste ho odbehli kúpiť do obchodu.



TVAROHOVÉ UZLY S BIELYM MAKOM





Pôvodný recept som trochu upravila, no na výsledku mu to vôbec neuškodilo a uzlíky chutili skvele aj daľší jeden-dva dni.

Jedná sa o trochu "hutnejšie" pečivo, ale veľmi chutné a tvaroh v nich vôbec necítite.

Ako bonus som na vrch nasypala biely mak, ktorý som skúsila prvýkrát v živote a na takéto pečivo je ako posýpka ideálny a veľmi zaujímavý.

Skvelé sú s maslom a džemom, či šunkou a syrom, alebo s nátierkami - mrkvovou, či tuniakovou, hummusom, či ako príloha k polievkam.







POTREBUJEME:
340 g hladkej múky (možno bude potrebné pridať ešte asi 50 g, ak by bolo cesto veľmi lepkavé)
160 g špaldovej celozrnnej múky
250 g mäkkého tvarohu - použila som nízkotučný
110 ml mlieka
1+1 vajíčko
100 ml olivového oleja
1 balenie prášku do pečiva Dr.Oetker s vínnym kameňom
1 ČL soli
biely mak na posypanie (prípadne klasický modrý, alebo semienka)


POSTUP:
V mise prešľaháme tvaroh s jedným vajíčkom, olejom a mliekom.
V inej miske premiešame múky s práškom do pečiva a soľou.
Suchú zmes vsypeme do tekutej a vypracujeme hladké cesto - ak sa veľmi lepí, prisypeme ešte približne 50 g hladkej múky.

Cesto rozdelíme na 10-11 guličiek (cca 100 g/1ks), prípadne viac menších a z každej guľky v ruke vyšúľame valček, ktorý nakoniec zauzlíme.

Jednotlivé uzly ukladáme na plech vyložený papierom na pečenie a potrieme ich ďaľším - rozšľahaným vajíčkom.
Nakoniec ich posypeme bielym makom a vložíme do rúry vyhriatej na 180°C.
Pečieme približne 20-25 minút do bronzova.

Upečené uzly necháme na mriežke aspoň trochu vychladnúť, aby sme si nespálili ústa.

Dobrú chuť!




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára