sobota 15. apríla 2017

RAŇAJKY NA VÍKEND: Veľkonočné hrozienkové rolky






Tentokrát tu mám trošku iné sladké "sviatočné raňajky". 


Ak neobľubujete klasický mazanec, či iné kysnuté pečivo alebo aj v minulom príspevku spomínané hot cross scones, tak tu mám pre vás ešte tieto fantastické sladučké rolky.




VEĽKONOČNÉ HROZIENKOVÉ ROLKY
Fotky som mala v počítači už tri roky a skoro som na to zabudla, ale minule som listovala svojim časopisovým archívom (môj milovaný Apetit) a spomenula som si, aké úžasné boli, tak som ich oprášila a rozhodla som sa pridať ich na blog.

Sú ako stvorené pre lenivé sviatočné rána.


POTREBUJEME:
450 g hladkej múky
2 vrecúška sušeného droždia
50 g cukru
štipka soli
150 ml mlieka
1 rozšľahané vajíčko
50 g rozpusteného masla
olej na formu

náplň:
85 g hrozienok (môžete ich nahradiť aj brusnicami)
85 g mandľových lupienkov + na ozdobu
25 g masla
25 g cukru
2 PL marhuľového džemu




POSTUP:
Múku si preosejeme do veľkej misy spolu s cukrom a soľou a premiešame s droždím.
Do stredu tejto sypkej zmesi urobíme dierku a vlejeme teplé (nie horúce!) mlieko, 50 ml vody, maslo a rozšľahané vajíčko.
Vypracujeme hladké cesto a ak je potrebné pridáme buď mlieko alebo múku.
Cesto vložíme do misy vymastenej maslom a necháme asi  hodinu kysnúť.
Vykysnuté cesto rozvaľkáme na obdĺžnik 20 x 30 cm a potrieme 25 g masla.
Posypeme hrozienkami/brusnicami, mandľovými lupienkami a cukrom.
Zrolujeme ako roládu a nakrájame na 8 rovnakých dielov.
Naukladáme ich do formy s priemerom asi 24 cm vymastenej olejom a necháme prikryté ešte 20 minút kysnúť.

Pečieme v rúre vyhriatej na 200 °C približne 10 minút a potom stiahneme teplotu na 180 °C a dopečieme do bronzova (asi 15 minút).





Po upečení hneď potrieme rozohriatym marhuľovým džemom zmiešaným s 1 lyžicou vody a posypeme mandľovými lupienkami. 



Dobrú chuť a krásne veľkonočné ráno!



A ak ste nestihli ešte napiecť sladké drobnosti pre veľkonočných hostí, na facebook som pridala expresný recept na chrumkavé čokoládové hniezda, ktoré stihnete pripraviť aj na poslednú chvíľu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára