piatok 6. januára 2017

Moja "RAŇAJKOVÁ SRDCOVKA"

Vítam Vás na mojom blogu aj v roku 2017!

Od nového roka som sa znovu naladila na zdravšiu nôtu a zatiaľ je prvý týždeň celkom úspešne za mnou. 
Posledné roky už síce nemám potrebu napchať do seba toľko jedla, čo v minulosti, no tie koláčiky na návštevách, čo na mňa pozerali spolu so syrovo-klobáskovými misami mi nedali pokoj a tak som ochutnávala... a "ochutnávala". 
Potom som celkom ochotne priebežne jedla aj tie naše, veď ich nenechám pokaziť sa.
No a po Silvestri som sa nevedela dočkať obyčajnej zeleninovej polievky alebo cestovín s paradajkovou omáčkou.

Ale dnes som chcela o inom...


Bez raňajok si neviem predstaviť takmer žiaden deň. Tie, ktoré bez nich začať musím, sú pre mňa také zvláštne a neprirodzené.
Milujem rána ako také a raňajky si vždy snažím užívať čo najviac.
Najkrajšie sú víkendové, keď sme všetci traja spolu.

Neviem, aký ste raňajkový typ, či ste skôr na slané, alebo na sladké, ale u mňa jednoznačne vyhráva sladká verzia. 
Slané raňajky si však dobrovoľne vychutnávam najmä počas víkendov, lebo môj muž je vyslovene slaný typ.

No najčastejšie sladké raňajky sú u mňa už od čias vysokej školy musli s jogurtom, sem tam lievance, či vianočka s maslom a lekvárom, alebo medom, sem tam smoothie, no mojou srdcovkou sú rôzne kaše.
Áno, je potrebný na ich prípravu trošku dlhší čas pri sporáku, no ten výsledok mi vždy stojí za to.
Milujem najmä ovsenú kašu, ale nepohrdnem ani pohánkovou, pšenovou, či akoukoľvek inou.

Páči sa mi na nich, že stačí pridať trochu medu, hrsť ovocia a lyžičku orieškového masla a máte dokonalé zasýtené brucho až do obeda. 
Veľmi často do kaše pridávam najmä banány, arašidové maslo a nesmie chýbať štipka škorice.


Nedávno som však dostala ponuku od spoločnosti POWERLOGY, ktorá mi poskytla na vyskúšanie zopár ich produktov. Vybrala som si MANDĽOVÉ MASLO, GHEE maslo a MORNING MIX ( čo je zmes bezlepkových vločiek, chia semiačok, mandlí a jablčnej vlákniny v BIO kvalite).
Priznám sa, bola som veľmi zvedavá a keď dorazila zásielka, nevedela som sa dočkať, kedy to všetko ochutnám. Z produktov som vytvorila aj recept, ktorý Vám v tomto príspevku ponúkam.

Ide o veľmi jednoduchú a výživnú raňajkovú kašu, ktorú si bežne robím len z ovsených vločiek, spolu s ovocím a mandľovým maslom (bežne používam arašidové), ktoré som ochutnala prvýkrát a poviem Vám, neviem ako som bez neho doteraz vedela existovať, och... a ešte keď si do neho namočíte sušené datle, jedna báseň... 💓💓💓.


Moja "RAŇAJKOVÁ SRDCOVKA"


POTREBUJEME (1 porcia):
1/4 hrnčeka MORNING MIXu
3/4 hrnčeka vody (prípadne mlieko)
hrsť (mrazených) malín + pár kúskov na ozdobu
hrsť (mrazených) čučoriedok + pár kúskov na ozdobu
1 banán
kokosový cukor, prípadne med na osladenie
mandľové lupienky, prípadne iné oriešky

POSTUP:
Do menšieho hrnca, či rajnice si nasypeme zmes MORNING mixu a zalejeme vodou/mliekom.
MIX je vyváženou zmesou samých zdravých vecí (rôzne vločky, oriešky, či semienka), ktoré už v tomto prípade nemusíte dodatočne do kaše pridávať.
Necháme odpočívať a zatiaľ si pripravíme v malej panvici ovocie.

Na panvici najskôr roztopíme maslo Ghee a pridáme maliny, čučoriedky a polovicu nakrájaného banánu (zvyšok použite na záverečné zdobenie). 
Posypeme asi lyžičkou kokosového cukru (prípadne medu), chvíľku podusíme, kým ovocie trošku zmäkne a odstavíme.
Ovocie dostane úžasnú karamelovo - maslovú arómu.
(Ovocná zmes je skvelou voľbou aj na lievance, či palacinky.)

Následne môžeme začať variť kašu. 
Zmes nie je ochutená, takže môžete pridať trochu kokosového cukru, prípadne medu.
Kaša sa uvarí veľmi rýchlo, v priebehu pár minút a keď má požadovanú hustotu, tak odstavíme.
Kašu prelejeme do misky a ozdobíme ovocnou zmesou (prípadne pár kúskami čerstvého ovocia) a mandľovým maslom.
Na kašu môžete nasypať aj mandľové lupienky, či iné oriešky. 



Ďakujem spoločnosti POWERLOGY za produkty, ktoré mi poskytla. 
Sú naozaj veľmi kvalitné a chutné, takže moje pozitívne dojmy sú absolútne opodstatnené, jedinou ich chybou je, že sa žiaľ veeeľmi rýchlo míňajú... 






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára