nedeľa 18. decembra 2016

VIANOČNÉ KOLÁČIKY 2016 - Zázvorové crinkles

K Vianociam v mnohých domácnostiach v minulosti patrili aj zázvorové koláčiky - zázvorky.
Priznám sa, že som ich v detstve veľmi nepoznala, no už pred pár rokmi ma zaujali, pretože v bežnom varení zázvor, resp. ďumbier veľmi rada používam. 

Klasické zázvorky sú však charakteristické tým, že vo väčšine prípadov je to riadna makačka pre vaše zuby, pretože patria medzi veľmi "chrumkavé, resp. zuby-lámavé" pečivo (ale poznám fanúšikov aj takýchto náročných koláčikov). 
Jeden taký klasický recept na zázvorky, na ktorý vám sem pridávam odkaz, som pripravovala aj pred troma rokmi.

Nasledujúce dva roky som na ne však pozabudla, no tento rok som náhodne objavila recept na tieto crinkles, ktoré boli pôvodne perníkové.




Ja som v pôvodnom recepte perníkové koreniny vynechala a pridala som viac zázvoru a trochu škorice. 










Crinkles sú také popraskané bochníčky s cukrovou krustičkou a vláčnym stredom.










V inej podobe - čokoládové plnené čokoládou nájdete aj tu a s karamelovým vnútrom ich nájdete v tomto odkaze.
Recept na tie zázvorové, však nájdete nižšie...







POTREBUJEME:
2 hrnčeky hladkej múky
1/2 hrnčeka hnedého cukru + na obaľovanie
3/4 hrnčeka mäkkého masla
1/4 hrnčeka melasy
1 vajíčko
1 ČL prášku do pečiva
1 ČL zázvoru
1/2 ČL škorice
štipka soli





POSTUP:
V jednej miske si zmiešame suché ingrediencie (okrem cukru).
V inej miske maslo s cukrom vyšľaháme do svetlej peny.
Prišľaháme melasu, vajíčko a nakoniec vmiešame aj suché ingrediencie.
Cesto odložíme aspoň na hodinu do chladničky.
Potom z neho tvarujeme guľôčky o veľkosti vlašského orecha, ktoré pred uložením na plech (vyložený papierom na pečenie) obalíme v cukre.
Medzi jednotlivými guľôčkami necháme trošku rozostupy.
Pečieme v rúre predhriatej na 190°C asi 8-10 minút (nebojte sa ešte-mäkkého stredu).
Po upečení ich opatrne prenesieme na mriežku a necháme úplne vychladnúť.
Uskladníme ich vo vzduchotesnej nádobe.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára