streda 21. decembra 2016

VIANOČNÉ KOLÁČIKY 2016 - Pšenová kaša v guľôčke

Ja viem, že názov týchto guľôčok je trošku šokujúci, ale uvidíte nižšie, že je absolútne výstižný.

K vianočným koláčikom sa posledné roky snažím prepašovať aj niečo zdravšie, aby som znížila množstvo výčitiek/kalórií pri sviatočnom mlsaní (ale nepomáha to).

Tento recept ma veľmi oslovil a keďže som mala doma otvorené balenie pšena, ani chvíľu som nezaváhala.
Objavila som ho u Hanky Zemanovej, od ktorej je aj nedávno pridaný perfektný recept na cviklový brownies, a ktorá je v zdravom varení (aj pečení) jednoducho profík.
Jej jedlá sú neskutočne chutné a ešte nikdy ma nesklamala.
Je to naozaj recept, v ktorom z pšenovej kaše, ktorú si môžete bežne uvariť aj na raňajky, urobíte dezertné guľôčky.


Skvelé na nich je nielen to, že sú zdravé, ale aj to, že môžete pridať čokoľvek, podľa vašej chuti.
Myslím si, že podobným spôsobom si môžete pripraviť guľôčky aj z ovsenej kaše, alebo akejkoľvek inej raňajkovej kaše, stačí, keď základ na kašu uvaríte do hustej hmoty a dochucovanie je už na vás.
Je to veľmi efektívna a zdravá rýchlovka. 


POTREBUJEME:

cca 200 g surového pšena
500 ml mlieka, alebo jablkového džúsu, alebo vody 
štipka soli
200 g kokosu ( prípadne viac, podľa hustoty hmoty) + na obaľovanie
mandle
brusnice
hrozienka
3-4 PL kokosového oleja
6 -8 PL medu, alebo javorového sirupu, či iného sladidla (prípadne viac, podľa chuti)
citrónová, alebo pomarančová šťava



POSTUP:
Pšeno si prepláchneme a uvaríme v tekutine so štipkou soli (ja som použila mlieko, ale džús dodá sviežejšiu chuť) do konzistencie hustej kaše.
Následne vmiešame kokosový olej a potom ostatné ingrediencie.
Môžete pridať akékoľvek sušené ovocie nasekané nadrobno, akékoľvek orechy nasekané, alebo mleté.
Hmotu dochutíme sladidlom a citrusovou šťavou.
Ak je potrebné, prisypte ešte kokos, ktorý nasiakne vlhkosť.
Keď už je hmota tvárniteľná, tvoríme z nej klasické guľky, ktoré ešte obalíme v kokose a ukladáme napríklad do malinkých papierových košíčkov.
Hotové guľôčky uskladňujeme v chladničke vo vzduchotesnej nádobe.


---
Ak Vám pšeno nie je po chuti a máte radšej ovsené vločky, tak po kliknutí na tento odkaz nájdete recept na guľôčky ovsené, ktoré sme pripravovali na Vianoce minulý rok.
---

A čo vy?
Objavuje sa u vás na sviatočnom stole aj zdravé vianočné mlsanie?
Aké?

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára