streda 12. októbra 2016

Hubovo-slaninová polievka s papcúnom

Ten čas neskutočne letí. Ani neviem ako prešla doba od posledného príspevku a som až šokovaná, keď som si všimla, že to bolo v máji!
Ale je za nami pestré leto, prvá škôlka a mnoho iných zmien, ktorý život prináša. Ten je stále hektickejší a už sa nad tým ani nepozastavujem, že "zajtra" budú Vianoce.

Nazbieralo sa mi aj pár receptov a keďže v týchto dňoch mám zatiaľ trošku viac voľných/pokojných chvíľ, tak sa ich pokúsim spracovať aj sem na blog.
Viac receptových postrehov, alebo len fotiek jedál, ktoré ma oslovili pridávam na instagrame, pretože je to oveľa jednoduchšie a najmä rýchlejšie (aj keď dnes, keď som fotila makové šúľance, som mala pocit, že kým sa prepracujem k fotke, budem musieť premaľovať aj stenu, lebo šúľance lietali po celej kuchyni, keď sa mi zošmykli z taniera pri "štelovaní" toho správneho uhla... ). 

Jedným z receptov, ktoré tu nesmú chýbať je táto polievka, ktorá patrí asi do prvej trojice mojich najobľúbenejších polievok.
Je to ideálne jedlo na jeseň, pretože v nej plávajú voňavé huby, ktoré dokonale dopĺňa slaninka a kôpor (tieto suroviny môžete uskladniť aj mimo sezóny - sušením, mrazením a tak si ju môžete pripraviť aj keď už bude von chumeliť prvý sneh)... mňam!


Podľa môjho skromného názoru je to proste DOKONALÁ kombinácia chutí!


POTREBUJEME:
1 cibuľa
100 g  prerastenej slaniny nakrájanej na kocky
1 veľkú hrsť sušených  lesných húb (kludne aj dve, prípadne tak 300 g čerstvých) - zalejte ich na 20 minút vriacou vodou ( - po scedení si ju odložte!)
4 veľké zemiaky očistené a nakrájané na kocky
1 PL múky
1 bobkový list
pár guľôčok čierneho korenia
30 g masla
200 ml smotany na šľahanie 
ocot
soľ
kôpor
papcún:
1 vajíčko
soľ
voda 
hladká múka (množstvo od oka - vytvorte trošku redšie závarkové cesto)


POSTUP:
Na masle si najprv opečieme cibuľu, slaninu a potom chvíľu aj scedené huby. 
Zaprášime to lyžicou hladkej múky, zalejeme vodou (asi 1 liter), vrátane tej z húb a pridáme zemiaky. 
Varíme približne 20 minút (aby boli huby dostatočne uvarené). 
Potom cez sitko na halušky robíme papcún priamo do polievky a povaríme. 
Nakoniec pridáme smotanu a prevaríme. 
Po odstavení vmiešame asi lyžicu (prípadne viac) octu a nasekaný kôpor. 


Verte mi, celý hrniec zmizne skôr, než si stihnete zaželať dobrú chuť.



Zdroj inšpirácie bol časopis Dobré jedlo, postup v recepte a čiastočne aj ingediencie som však pozmenila.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára