utorok 5. januára 2016

VIANOČNÉ KOLÁČIKY 2015 - Arašidové placičky

S vianočným pečením ide (aspoň u mňa) ruka v ruke vždy aspoň jeden nepodarok.
U mňa je pri pečení kameňom úrazu vmiešanie mletých orieškov do vyšľahaného snehu z bielkov.
Doteraz sa mi to nepodarilo (nesmejte sa mi, prosím)!
Aj tentokrát to nebolo inak.
V pôvodnom recepte to boli pusinky ale mne vznikli tieto placičky (vmiešaním orieškov do snehu sa to roztieklo a proste to už akosi nestuhlo).
Najskôr som myslela, že sa na ne vykašlem, ale naše dieťa sa ich nevedelo dojesť, tak som im dala šancu a ponúkam ich aj vám (šikovnejším cukrárom).


POTREBUJEME:
100 g nesolených arašidov jemne namletých
2 bielky
100 g cukru
mletá škorica
kakao a strúhaná pomarančová kôra na ozdobu


POSTUP:
Z bielkov si vyšľaháme tuhý sneh.
Arašidy zmiešame s cukrom a škoricou a zašľaháme do snehu.
Hotový sneh preložíme do zdobiaceho vrecúška a robíme na plech vyložený papierom na pečenie nejaký obľúbený tvar.
Každý kúsok poprášime kakaom a malinkým množstvom pomarančovej kôry.
Plech vložíme do rúry vyhriatej na 145 °C a pomaly pečieme asi 30 minút v pootvorenej rúre (sušíme).
Hotové placičky skladujeme zatváracej dóze.






Zdroj inšpirácie: časopis F.O.O.D. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára