sobota 4. januára 2014

VIANOČNÉ PEČENIE 2013 - Zázvorové sušienky

Zázvorové sušienky - zázvorky patria medzi takú obyčajnú vianočnú klasiku a keďže som ich predtým ešte nikdy nejedla, lebo my sme ich nikdy nepiekli, tak som sa tento rok rozhodla zaradiť ich do nášho repertoáru.
Príprava bola dosť náročná (ale už v recepte ma na ňu upozorňovali, takže som nebola prekvapená, aj keď ma to stálo trochu nervov), cesto sa pri príprave neustále rozsýpalo, vaľkanie bolo takmer nemožné, no výsledok bol úspešný, takže to stálo za to.
Hneď po upečení sú dosť tvrdé, priam si na nich idete zuby vylámať, pripomínali mi až tie brutálne tvrdé turecké cukríky z detstva, lebo keď sa mi podarilo sušienku rozhryznúť, tak následne sa mi na určitý čas nalepila na zuby.. takže na začiatku som sa aj hnevala, že čo som si to vymyslela a že skončia nakoniec v koši. 
Ale dala som im druhú šancu a po dvoch týždňoch začali mäknúť a tak sa z nich stalo/stáva hlavne ku káve, alebo ešte lepšie k čaju, síce obyčajne, ani nie veľmi vábne vyzerajúce, no chutné, jemne pikantné pečivko.
Treba ich preto piecť kľudne aj tri týždne pred Vianocami.







POTREBUJEME:
150g medu
90g hnedého trstinového cukru
350g hladkej múky
30g masla
2PL mletého zázvoru
štipka mletej škorice a mletých klinčekov
1 žĺtok
1ČL prášku do pečiva







POSTUP:
Zo všetkých surovín izbovej teploty si pripravíme cesto - je potrebné mať pevné nervy, lebo sa to neskutočne rozsýpa, aj keď sa už cesto zdá kompaktné, chce to trošku námahy, šikovnosti a trpezlivosti poradiť si s tým.
Keď sa nám cesto konečne ako tak spojí, uložíme ho do chladničky aspoň na hodinu, ale kľudne aj do druhého dňa.
Následne prichádza druhý boj s nervami - vaľkanie (na cca 3-5mm) - ide to veľmi ťažko, dalo by sa povedať, že to skôr nejde ako ide, lebo cesto je tvrdé a rozsýpa sa stále a furt, ale dá sa to.
No a potom už len finálne pohodové vykrajovanie a pečenie na plechu vyloženom papierom na pečenie v rozohriatej rúre na 180°C približne 7 minút, kým nie je povrch zlatistý.

Tak snáď niekto okrem mňa na ne ešte naberie odvahu, lebo výsledok bol veľmi chutný a teda odvážlivcovi prajem veľa trpezlivosti! :)



zdroj inšpirácie: Gurmet 12/2013

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára