utorok 19. marca 2013

Minestrone v zime

Zajtra vraj príde jar... hahaha... tak to ešte stíham a dnes môžem doplniť pár zimných receptov, ktoré mi tu svietia už véééľmi dlho.
Aj táto polievka sa svojim zložením hodí skôr na studené zimné dni, no podľa mňa splní svoju úlohu kedykoľvek, lebo obsahuje suroviny, ktoré sú dostupné celý rok.
Ale takto pred záhradkárskou sezónou aj týmto spôsobom môžeme využiť "staré" zeleninové zásoby a vytvoriť výdatnú polievku, ktorá poriadne zasýti a zahreje žalúdok a kľudne nahrádza dokonca aj hlavný chod, čiže si nemusíme robiť starosti s prípravou dvoch chodov a to mám na týchto hustých polievkach tak rada. :)


POTREBUJEME:
1 cibuľu
1 mrkvu
1 petržlen
2 zemiaky
2 strúčiky cesnaku
1 konzervu zliatej a prepláchnutej červenej fazule (alebo si vopred namočte a uvarte do mäkka vlastnú, ak máte zásoby aj tejto ingrediencie)
1PL paradajkového pretlaku
2PL olivového oleja
1-2PL kôpru - najlepšie čerstvého, ale ja som použila sušený
750-800ml kuracieho, alebo zeleninového vývaru
soľ
mleté čierne korenie

POSTUP:
Zeleninu a zemiaky si očistíme, pokrájame na drobné kocky a iné podobné útvary. 
V hrnci si rozohrejeme olej a najskôr na ňom speníme cibuľu a potom pridáme aj ostatnú zeleninu a zemiaky a smažíme ešte asi 2-3 minúty, kým sa nám trošku zatiahnu.
Potom pridáme pretlak, horúci vývar a varíme asi 15 minút, kým zelenina nie je mäkká.
Odoberieme trochu zeleniny a zbytok rozmixujeme.
Do krému opäť vrátime zeleninu, aj scedenú fazuľu a dochutíme soľou, korením a kôprom.
Chvíľu ohrejeme a môžeme podávať... najlepšie s krajcom čerstvého chleba.

 Dobrú chuť! 
(ospravedlňujem sa, na fotke to vyzerá akoby som z polievky odjedala už počas fotenia... nuž, musela som,aby ste videli, čo v polievke pláva... ;))


inšpirácia: Dobré jedlo

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára