štvrtok 23. februára 2012

Veselé farebné kari

V prvom rade musím podotknúť, že odborníčkou na KARI - jedlá a vlastne všetky ostatné jedlá "z Východu" s prívlastkom "indická kuchyňa" je na blogoch hlavne Miška.
Na jej varenie sa všeobecne nechytám, pretože v prvom rade varí so surovinami, z ktorých niektoré spoznávam práve v jej príspevkoch a aj spôsob prípravy je úplne iný, ako sme zvyknutí/-é. 
No keďže pridáva príspevky skoro denne, tak mi to samozrejme už nejaký ten deň vŕtalo hlavou, čím si ukľudniť chuť na niečo s náznakom Indie a tak som si skombinovala pár receptov, ktoré som ponachádzala a pripravila toto ľahké, zdravé, chutné a tiež krásne farebné jedlo... :)


INGREDIENCIE (asi pre 4 osoby):
1PL oleja
1 cibuľa
asi 2-3cm kúsok čerstvého zázvoru
1-2 strúčiky cesnaku
1/2ČL rasce - použila som obyčajnú drvenú, ale asi správne by bolo použiť rímsku
1/2ČL kurkumy
1PL garam masala
3 lusky kardamónu
100g listového špenátu
400g konzerva paradajok, nasekaných - alebo domáce, zavárané
200g suchého cíceru namočeného na noc a uvareného skoro do mäkka, alebo jednu konzervu zavareného
200g kuracích pŕs nakrájaných na kocky, alebo pásiky
 biely hustý jogurt
soľ na dochutenie

POSTUP:
Na oleji si speníme cibuľu nasekanú nadrobno spolu s nastrúhaným zázvorom, nasekaným cesnakom, rascou, kardamónom, garam masalou a kurkumou.
Pridáme mäso a chvíľu ho orestujeme, aby sa trochu osmažilo.
Keď je už trochu "zatiahnuté" pridáme paradajky, cícer a hrnček vody a varíme asi 15 minút, kým sa dovarí mäsko do mäkka. 
Ak je potrebné, tak dochutíme soľou.
Na záver pridáme špenát a varíme ešte takých 5 minút, kým zvädne.
Odstavíme z ohňa a primiešame pár lyžíc jogurtu.
Podávame s chlebom naan, alebo s ryžou.


 My sme mali doma pripravený NAAN chlieb(4ks):
250g hladkej múky
1ČL soli
1/2 balenia sušeného droždia
1,5 PL olivového oleja
150ml vlažnej vody

Múku si zmiešame so soľou a droždím. 
Pridáme olej a vodu tak, aby nám vzniklo mäkké hladké cesto.
Do olejom vymazanej misy ho dáme na hodinku odpočívať, kysnúť.
Potom si ho na jemne pomúčenej doske rozdelíme na 4 kusy a vytvarujeme z nich placku asi 1cm hrubú a s priemerom cca 15cm.
Necháme ich ešte 5 minút kysnúť na pomúčenej doske, popicháme vidličkou (to bol môj nápad, lebo pri opekaní sa mi veľmi nafukovali, tak neviem, či je to správne) a potom ich osmažíme na rozpálenej panvici NASUCHO asi 2-2,5 minúty z každej strany - začnú sa im robiť také bronzovo-hnedé opečené miesta, ale zbytok ostane taký bledý (teda ja som sa bála, že čo to je, či to nebude surové, ale bolo to jemné, fajné "pečivko").

Dobrú chuť, India! :)



4 komentáre:

  1. hmmm naozaj velmi pekneeee, mnam :) a velka cest pre mna, ze ta moj blog inspiroval, velmi ti dakujem :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Miska nie je zaco,ved ty si inspiraciou v tejto kuchyni pre nas a najlepsie na tom je to, ze to pripravujes absolutne indicky :)))cize v samotnej krajine, s cerstvymi surovinami a domacim sposobom pripravy, no pritom po slovensky-to je na tom najlepsie :)))
      My sa tu mozeme len pokusat o napodobeniny :)

      Odstrániť
  2. toto je fantasticke, same veci ktore milujem! vyborny recept, marysity!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Anetka, som rada, ze som znovu zaujala tvoje chutove bunky :)))

    OdpovedaťOdstrániť