streda 16. novembra 2011

Skoro-carbonara (fajnové) spaghetti

Dnes znovu prišla na mňa cestovinová chvíľa a zároveň som v procese vyberania si vianočného darčeka - kuchárskej knihy od manžela. 
Po dlhom niekoľko týždňovom premýšľaní som sa znovu rozhodla pre dve knihy od Nigelly Lawson a to Vianoce s Nigellou, alebo Kitchen, ktorá je ešte iba v angličtine, takže je to trošku risk, ale zase u Nigelly sa riskovať oplatí a nejaké tie anglické food-slovíčka som už pochytila, tak myslím, že na kandidátku na darček si ju môžem kľudne zaradiť... Uvidíme, ktorú pod stromčekom nájdem, ale už sa neviem dočkať! :)))
No, vráťme sa k cestovinovej chvíli... 
Znovu som varila len pre seba a rozhodla som sa práve pre recept z Nigellinej Kitchen relácie (recepty sú aj v spomínanej knihe), ktorú som na nete objavila, hoci trošku (teda asi dosť podstatne) obmenený... :)
Pôvodná verzia receptu je tu... ale ruku na srdce, kde na Slovensku dostaneme olej z bielych hľuzoviek a viete si predstaviť tú cenu??! 
Tieto cestoviny mi teda skôr začali pripomínať jej recept na cestoviny Carbonara, len chýbala slaninka na bielom víne a štipka muškátového orieška... ;)


 INGREDIENCIE (pre jednu osobu): 
asi 150g celozrnných (alebo aj obyčajných) špagiet
50ml sladkej smotany
1 vajce
3PL strúhaného cheddaru, alebo parmezánu
1PL olivového oleja
mleté biele korenie 
1PL masla
čerstvo mleté korenie štyroch farieb 


POSTUP:
Cestoviny si uvaríme podľa návodu na obale. Pred zliatím si odoberieme asi polovicu šalky vody, v ktorej sa varili a odložíme nabok.
Kým varíme cestoviny vymiešame si hladkú omáčku z všetkých ostatných ingrediencií, teda okrem masla.
Hrniec v ktorom sa varili cestoviny po zliatí znovu postavíme na oheň, špagety do neho znovu vrátime, no a pridáme maslo a odloženú vodu. Chvíľu túto vodu v špagetách vyvárame a nakoniec ich zalejeme pripravenou omáčkou a dobre premiešame, kým nám omáčka začne trošku hustnúť a následne odstavíme, aby sa vajíčko veľmi nezrazilo - musí ostať krémová konzistencia.
Podávame posypané čerstvo namletým korením štyroch farieb... a vychutnávame si túto dobrotu! :)

...a takýto chutný pohľad sa vám na tanieri vyskytne, keď sa na porciu pozriete zblízka... :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára