streda 2. novembra 2011

Cícerové guličky s kari omáčkou

Tento recept vznikol nechcene. Pôvodne to mali byť guličky s cestovinou a paradajkovou omáčkou - sugo, ale naše domáce zavárané paradajkové pyré bolo skysnuté a prišla som na to neskoro, takže skončilo... tam.
Najhoršie bolo, že guličky už boli upečené a tak bolo po plánovanom obede, ale niečo iné sa mi už robiť nechcelo, keďže som bola už strašne hladná. Napadlo ma teda, že napriek "nezdravosti" mekáča, milujem ich kari-omáčku a tak si ju urobím, keďže kari sa s cícerom veľmi hodí. 
Doma som prišla, pri pokusoch o vyrobenie vlastnej, na to, že je to vlastne kečup s kari korením. Ale odporúčam domáci kečup a ten z obchodu už nebudete chcieť nikdy. 
Výsledkom bolo jedlo, ktoré sa hodí skôr ako chuťovka na party s priateľmi, ale zasýtila aj môj obedňajší hlad :))).




INGREDIENCIE:
2 plátky bieleho chleba bez kôrky
75g parmezánu
400g konzervovaného cíceru ( ja som použila suchú - polovičné množstvo - napučanú cez noc vo vode a uvarenú v slanej vode do mäkka)
6 strúčikov cesnaku-prelisovaných
2ČL sušeného oregana
hrsť bazalky
1 vajce
1PL olivového oleja
kečup, kari korenie

POSTUP:
Rúru si vyhrejeme na 220°C. Chlieb, parmezán, cícer, cesnak, oregano a bazalku si rozmixujeme na hladkú sypkú zmes a pomaly primiešavame rozšľahané vajíčko, kým nám nevznikne kompaktná zmes, z ktorej formujeme guličky s priemerom asi 2- 2,5cm, rukami potretými olejom. Ukladáme ich na plech vyložený papierom na pečenie a pečieme asi 15 minút. Približne v polovici ich otočíme.
Kým sa nám pečú guličky, zmiešame si kečup s kari korením -  množstvá podľa chuti a počtu konzumentov. Omáčku vložíme do chladničky odležať aspoň na čas, kým sa upečú guličky.
Podávame s dobrým vínkom, či pivkom...  :)))

4 komentáre:

  1. Ja cicer mozem, toto je nieco ako falafel a ten mi na dovolenke v Egypte straaasne chutil!!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lucka, presne, je to ako falafel, bolo to velmi dobre, len trosku suche, kedze povodna omacka mi trosku nevysla.. :-///

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jé, super, to bych vážně mohla využít, až budeme očekávat návštěvu :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. kludne,ale tych guliciek nie je velmi vela, takze pre navstevu ti odporucam urobit aspon dvojitu davku :)

    OdpovedaťOdstrániť