streda 21. septembra 2011

Zaujímavé karfiolové cestoviny

No, tak som teda skúsila urobiť cestoviny s karfiolom zo septembrového Apetitu a poviem vám, je to dobrota!
Ja karfiol milujem surový, len tak pochrumkať a klasike vyprážanej a zapekanej sa zďaleka moje chute vyhýbajú. Neviem prečo, ale jednoducho nemám potrebu jesť zapekané jedlá všeobecne a vyprážaný karfiol asi len raz za rok, no pritom karfiol ako taký mi veľmi chutí, no pripadá mi zbytočné s ním okrem umytia čokoľvek robiť.
Tieto cestoviny mi pripadali už na prvý pohľad zaujímavé... vlastne ako čokoľvek, čo obsahuje slaninu a chilli, čo už, som nepolepšiteľná a MILUJEM  nezdravé veci... ale zas tej slaninky tam nebolo nejak strašne veľa a snažila som sa aspoň nabrať si menšiu porciu :)))

No všeobecne mám názor, že náš život deformuje ľudská spoločnosť a nežijeme, len necháme tvoriť náš život inými ľudmi a názormi a myslím si, že keby sme aj jedli všetko, ale bez myšlienok ako "určite priberieme" a v množstve aké pociťujeme, že ho potrebuje naše telo a nie štýlom "rýchlo, kým sa ešte dá napchať", tak by sme vyzerali ako kolegyne z Francúzska... nuž, ale práca s vlastnou osobnosťou je veľmi náročná a preto zostávame v klasickej mentalite, v podvedomí - "stále na mňa niekto pozerá/bude pozerať, tak nemôžem predsa jesť to a to" a následne prichádza nervozita a nezvládnutie samej seba a sme tam kde sme boli... :(
Dosť bolo filozofovania, ale myslím, že je to tak... nevieme proste vychutnávať dobré jedlo naozaj a to si myslím, že naše jedlá, koláče a všetko možné, čo vylezie z našich kuchýň je veľakrát väčší gurmánsky zážitok ako francúzska kuchyňa! 

No to bol môj názor, možno mi uškodila slaninka... :))) 




INGREDIENCIE:
400g cestovín
1kg karfiolu rozobratého na maličké ružičky
200g prerastenej slaninky, pokrájanej na malé kocky (ja som mala asi len 80g a bolo jej tiež dosť)
1lyžička podrveného sušeného chilli
2strúčiky cesnaku
1PL citrónovej kôry
200ml suchého bieleho vína
125ml sladkej smotany
olivový olej (3-4PL)
parmezán na posypanie porcií


POSTUP:
Zahrejeme si rúru na 220°C. Do zapekacej misky vložíme karfiolové ružičky, slaninku, chilli, citrónovú kôru a pretlačený cesnak, zalejeme olejom a poriadne premiešame. Dáme piecť na 20-25minút aby  karfiol dostal zlatavú farbu. 
Po uplynutí doby pečenia zalejeme zmes smotanou a vínom, premiešame a pečieme ešte 5 minút.
Na záver zmes zmiešame s cestovinou uvarenou podľa návodu a podávame posypané parmezánom.

Ešte pár ukážok:


Detail...


Nech Vám chutí!

4 komentáre: