štvrtok 1. septembra 2011

Úúúžasné pirohy... plnené hubami!

Milujem dni keď mi dopoludnie zaberie príprava obedu, prípadne aj dezertu na popoludnie. Lenže keď sa pozriem na hodinky a vidím ten čas, čudujem sa, ako je to možné, že mi to trvalo tak dlho?!
(Na sekundu sa na seba naštvem)... ale potom sa pousmejem a poviem si, že som strávila ten čas na mieste, ktoré milujem a že mi vlastne bolo skvele! :) No a ešte keď výsledok stojí za to, tak pocit zadosťučinenia je na vrchole.
Tak to bolo aj včera, keď som vyrábala tieto pirohy. 
Len tak "medzi rečou" ...milujem, milujem, MILUJEM PIROHY!!! Proste je to jedno z najlepších jedál, čo poznám, teda hlavne tie bryndzové (s náznakom kôpru) posypané slaninkou a s kopčekom kyslej smotany, aaach... ale aj ostatné náplne a posýpky... sladké, slané... aaach, mňam! :)
No vrátim sa k včerajšku. Áno, trvalo mi to strašne dlho, kým som ich pripravila, lebo som robila vlastne pirohy sama prvý krát. Podľa toho aj vyzerali, každý bol úplne iný - veľkosťou, tvarom... ale čo tam po tom, dôležitý bol chuťový zážitok!


INGREDIENCIE:
cesto: 400g zemiakov
           1 vajce
           200g hladkej múky
           soľ
náplň: 50g sušených húb
           1 lyžica masla
           1 cibuľa
           petržlenová vňať
           mleté čierne korenie, soľ
ešte na posypanie: 1 cibuľa a asi 100g slaninky 


POSTUP:
Zemiaky si uvaríme v šupke v osolenej vode. Po uvarení ich scedíme a necháme vychladnúť. Potom ich ošúpeme a nastrúhame nahrubo na strúhadle. Do zemiakov pridáme vajíčko a múku so soľou a vypracujeme cesto, ktoré rozvaľkáme na tenký plát (asi 3-5 mm), ktorý nakrájame kolieskom na štvorce, alebo nejakým vykrajovadlom (ktoré som nemala) vykrajujeme kolieska.
Sušené huby zalejeme horúcou vodou na 15-20 minút a po uplynutí času vodu zlejeme, ale odložíme si na neskôr. 
Cibuľu  si nakrájame nadrobno a osmažíme ju na masle. Následne k nej pridáme huby, ktoré osolíme a (poriadne) okoreníme, pridáme tiež voňavú petržlenovú vňať a chvíľu smažíme, kým zmes podlejeme vodou z húb a necháme dusiť 20 minút. Po udusení necháme zmes trochu vychladnúť.
Každý štvorec/koliesko cesta plníme asi lyžicou hubovej zmesi a preložíme na polovicu, pričom okraje pritlačíme prstami, alebo aj vidličkou, ktorá vytvorila celkom pekný vzor na tých mojich divotvorných útvaroch. 
Hotové pirohy varíme v osolenej vriacej vode, kým nevyplávajú na povrch, čo trvá len chvíľku.
Na úplný záver ich posypeme a jemne polejeme  zmesou opraženej cibuľky a slaninky. MŇAM!


Tu sú dva asi najkrajšie kúsky...

a detailný záber dobroty!
Mňam!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára