streda 24. augusta 2011

Keď je brownies zo zeleniny

Ako aj pri poslednej pridanej polievke s cviklou aj tu ma táto dokonale zafarbená zelenina (mimochodom farba cvikly patrí po zelených odtieňoch medzi moju druhú najobľúbenejšiu) oslovila práve v augustovom Apetite (to číslo bolo ako veľký letný ohňostroj farieb a chutí). 
A keďže sa mi zapáčil experiment so sladkými koláčmi v zeleninovej verzii, tak som sa rozhodla, že niečo z toho predsa musím vyskúšať a brownies je podľa mňa dokonalý koláč, tak prečo neskúsiť aj túto verziu? ... a skúsila som. 
Zážitok už pri príprave cesta bol neopísateľný, teda hlavne z estetického hľadiska, pretože cvikla z čokoládovej zmesi vytvorila takú farebnú dokonalosť, ktorá sa len ťažko opisuje.. cesto malo totiž (pokúsim sa to popísať teda) bordovo-hnedo-so sem-tam červenými odleskami-úžasnú farbu!!! Fakt to bol pre mňa zážitok, krásny zážitok. 
Chuťovo je tento koláčik podobný browniesu, takmer rovnaký, až na ten cviklový nádych, ktorý možno niekomu nebude "sedieť" v ústach. Priznám sa, ani mne na prvé ochutnanie nesadol, ale po ďalších sústach sa mi začal usádzať stále viac. 
Je to tiež poriadne sladký zážitok, takže odporúčam neutralizovať chuť vyšľahanou smotanou bez cukru a podávať len menšie porcie :)... ale to už je na Vás.


INGREDIENCIE:
500g cvikly (uvarenej do mäkka)
100g masla + na vymazanie pekáčika
200g tmavej čokolády (čím vyššie percento kakaa, tým lepšie)
1 lyžička vanilkového extraktu (nemusí byť)
250g trstinového cukru (ja som mala doma už len málo, tak som dala na polovicu s kr. cukrom)
3 vajcia
100g hladkej múky
25g kakaa


POSTUP(180°C / 25-40 minút, forma asi 20x30cm):
Do mixéra vložíme uvarenú cviklu, vanilkový extrakt, maslo a čokoládu (teplá cvikla ich roztopí) a rozmixujeme na hladkú kašu. Kým sa zmes mixuje, vyložíme si vymastený pekáčik papierom na pečenie (nerozumiem prečo je potrebné vymastiť pekáč pod papierom, ktorý ma "vymasťovaciu" funkciu, ale nevadi..). Cukor a vajcia vyšľaháme na pevnú penu a pomaly do nej vmiešame chladnúcu čokoládovo-cviklovú zmes. Nakoniec vsypeme múku zmiešanú s kakaom a dobre premiešame. 
Nalejeme do pekáčika a dáme do vyhriatej rúry.
Brownies je hotový, keď okraje sú spevnené, povrch je suchší, ale stred sa trošku chveje, čiže po 25 minútach je tak akurát, no môže to byť aj o pár minút dlhšie (len pozor na prepečenie!) a neľakajte sa ani zalepeného "skúšobného" špáradla, lebo to je správna konzistencia browniesu.
Po vychladnutí nakrájame na kocky a podávame tento "hutný" koláčik.


p.s.: brownies z cvikly má "vraj" o polovicu menej kalórií, takže bez výčitiek... nech sa páči! :)






9 komentárov:

  1. Toto je super! Cviklove brownies, to by ma nikdy nenapadlo ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. to by teda nenapadlo ani mna, ale videla som v casopise a uz mi to nedalo pokoj :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. to je aky napad! wow!

    http://www.biancaprincipessa.blogspot.com/

    OdpovedaťOdstrániť
  4. o tom jsem jeste neslysela, skvelej napad.. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. fiha, tak toto by ma nenapadlo, ale moze to byt celkom fajn:)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. No tak tomu hovorim paradicka. Znie to zaujimavo, uz treba len vyskusat

    OdpovedaťOdstrániť
  7. je to zaujimave, hlavne po prvom ochutnani.. clovek musi mat v prvom rade cviklovu chut v oblube(pretoze podla mojich chutovych poharikov ju bolo citit,aj ked sa skvele doplnala s cokoladou), ale na druhej strane ohlasy dalsich konzumentov, ci je citit cviklovu chut,alebo nie(resp. ci im vadi, alebo nie) v tomto brownies boli take rozne, ze vlastne sama som bola zmatena, ci som tu cviklu -
    citila naozaj.. :))) naozaj treba len skusit :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. No cviklu môžem v každej podobe...a na tento koláčik som pokukávala, ale nejako som si netrufla. Ale dobre...a ked mi nik nebude chcieť jesť , žjem ho sama :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  9. :))).. len skus, ked mas rada cviklu, tak nie je o com premyslat :)

    OdpovedaťOdstrániť