streda 24. augusta 2011

Hrniec plný zeleniny

... alebo paradajkovo-cviklová polievka.


Áno, toto je asi najvýdatnejšie-zeleninová polievka akú som kedy jedla a je v nej maximálna chuť leta!
Natrafila som na ňu v augustovom Apetite a nedala mi pokoj, kým som ju nevyskúšala. 
Má prekrásnu farbu, vlastne farby, ktoré prekrýva červeno-ružový závoj z cvikly a paradajok.
Táto polievka je okrem bohatého farebného zážitku aj zážitkom chuťovým a v letných dňoch perfektné zastúpi aj hlavný chod.
Tak nech sa páči.

INGREDIENCIE:
2 lyžice olivového oleja
1 cvikla, nakrájaná na malé hranolčeky
1 malý paštrnák, alebo petržlen, nakrájaný na tenké kolieska
2 strúčiky cesnaku
800g zrelých paradajok
75g polievkových cestovín 
1 malá cuketka nakrájaná na malé kúsky
1 konzerva bielych fazúľ, scedená a prepláchnutá
2 stonky zeleru nakrájané na kolieska
oregáno, petržlenová vňať, čierne korenie a soľ

POSTUP:
Vo veľkom hrnci (ozaj väčšom, lebo tej polievky je hojne, pre celú rodinu) na rozpálenom oleji opečieme 5 minút cviklu a petržlen. Potom na pol minúty pridáme prelisovaný cesnak a následne pridáme nakrájané paradajky a zalejeme 1,5litrom vriacej vody, osolíme, privedieme k varu a na miernom plameni nezakryté varíme 10 minút . Po uplynutí tohto času pridáme oregano, cestovinu a cuketu a dĺžka varenia je podľa návodu na obale cestovín. 
Ku koncu pridáme do hrnca ešte zeler a fazuľu, ochutíme čiernym korením a chvíľku povaríme.

Pred podávaním posypeme petržlenovou vňaťou a môžeme k nej opiecť chlebové krutóny ochutené cesnakom, prípadne syrom.


Moje fotky sú bez petržlenovej ozdoby (zabudla som na ňu, prepáčte.. ):


1.


2.


3.


Dobrú chuť a pohodu pri slnečných letných dňoch prajem!

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára